Română | Italiano
AcasăŞtiri20197 Ianuarie: Chemaţi să intrăm în împărăţia cea veşnică a iubirii lui Dumnezeu
Arhivă foto
Anul: 2023 » Eveniment: „Copiii constructori ai păcii”. Întâlnire interculturală şi interreligiosă despre pace la Livorno » Titlu: 11724.jpg

Anul: 2023

Eveniment: „Copiii constructori ai păcii”. Întâlnire interculturală şi interreligiosă despre pace la Livorno

Titlu: 11724.jpg

Ştiri

Chemaţi să intrăm în împărăţia cea veşnică a iubirii lui Dumnezeu

Chemaţi să intrăm în împărăţia cea veşnică a iubirii lui Dumnezeu

Duminică, 6 ianuarie 2019, Parohia “Izvorul Tămăduirii” din Cesena, odată cu sărbătoarea Botezului Domnului cu Sfinţirea Mare a Apei, a avut bucuria de a lua parte la botezul micuţului Aron. Botezul s-a desfăşurat în cadrul Sfintei Liturghii.
Semnificaţia Sfinţirii Mari a Apei este o reînnoire a Botezului Domnului, dar şi al botezului nostru personal.
Enoriaşii Parohiei “Izvorul Tămăduirii” au retrăit semnificaţia simbolică a propriului botez participând la exorcismele; lepădările de satana care pregătesc sufletul pentru sălăşluirea Spiritului Sfânt; unirea cu Cristos pecetluită prin rostirea Crezului; apa şi cristelniţa semnificând apa Iordanului în care a fost botezat Isus, respectiv mormântul în care a fost îngropat Mântuitorul şi locul de unde El a înviat; tămâierea în jurul mesei şi a cristelniţei simbolizând buna mireasmă a Spiritului Sfânt care alungă mirosul greu al păcatului; uleiul binecuvântat numit „untdelemn al bucuriei” arată că, prin încreştinare, pruncul devine „uns al Domnului”; afundarea/stropirea întreită în apă arată că temeiul credinţei noastre este Sfânta Treime şi în plus prin botez murim împreună cu Cristos şi înviem împreună cu El; lumânarea simbolizează lumina harului primit la botez, dar şi lumina faptelor bune pe care cel botezat este chemat să le împlinească; sacramentul Mirungerii prin care noul botezat primeşte bogăţia darurilor Sfântului Spirit şi puterea de a duce o viaţă creştinească, adică de a se opune răului şi păcatului şi de a săvârşi binele, ungerea cu Sfântul Mir arată şi investirea celui botezat cu harul preoţiei universale, pe care îl au toţi creştinii; înconjurarea mesei şi a cristeleniţei de 3 ori, în numele Sfintei Treimi, arată că, începând de la Botez, viaţa oricărui creştin trebuie să aibă în centrul ei Evanghelia - adică Cuvântul lui Dumnezeu - şi Crucea - adică jertfa; în final, tunderea în semnul Sfintei Cruci arată dăruirea totală a celui botezat sub stăpânirea lui Dumnezeu, dar şi primul act de jertfă adusă lui Cristos din partea copilului.
Apoi s-au făcut urările tradiţionale pentru Noul An: Sorcova şi Pluguşorul.
Părintele a stropit lăcaşul de cult şi credincioşii cu Agheasma Mare. Enoriaşii au gustat cu credinţă din Apa sfinţită în această zi a Botezului Domnului, aceasta ajutându-i să reînnoiască Harul Sfântului botez pe care cu toţii l-au primit. Această Apă sfinţită ne aduce aminte şi de faptul că suntem chemaţi să intrăm în împărăţia cea veşnică a iubirii lui Dumnezeu.
La final părinţii şi naşii noului botezat au oferit bucate tradiţionale româneşti tuturor credincioşilor participanţi. Enoriaşii au dus la casele lor din Agheasma Mare pentru a o bea în următoarele 8 zile după marele praznic, dar şi în caz de boală sau de mari ispite şi încercări.
Claudia David

 

Evenimente foto legate de această ştire

Pentru a trimite o ştire, vă rugăm să folosiţi acest  formular.